29 November 2009

huh

Semalam aku sempat pi Sekolah darulaman bersama Emir, Alif dan khairi. Banyak btul yg berubah kat sekolah. Cikgu yg ajar kmi pun dah tak ramai. Masuk bilik guru trus p kat cikgu Radzif. Ternampak emir dia pun berkata idop lgi ank noh. Antara cikgu yg ada kat situ cikgu jafri, aziz, ustaz rohami. Lepas berborak kmi pun mengundurkan diri. Kali nie kami beralih kepada ustazah adilah dan cikgu faridah lma jugak berborak kat sini tentang masa depan kmi yg masih blum menjelma. Sebelum berundur dri blik guru ke pejabat kmi sempat bertemu cikgu hafizal (pak tam).


Kami pun trus mengaturkan langkah ke pejabat untuk mendapatkan pengesahan slip SPM maklum lah masing masing jauh merantau ke negeri orang. Setelah bertemu kerani di pejabat dan memberitahu hajat kami ke situ dia pun memberikan nya kepada cikgu amah (pk hem) setelah berborak agak panjang kmi pun mengatur langakah untuk pulang. Tetapi rasa blum puas berada di situ.


Aku mengorak langkah untuk bertemu cikgu balkhis yg sedang mengajar diikuti emir. Alip ngan heri tggu diluar. Cikgu terkejut ketika aku masuk dan dia berkata ingatkan owg mai jual apa. Lepas tu dia pekenal kan aku kat pelajar2 dia. Aku lri keluar time tu. Selepas berborak kmi pun mengundurkan diri kerana tidak mahu menganggu kelas nya.
Kmi menyunsun langkah ke bilik kaunseling bertemu dengan cikgu radhi. Dia menjemput kmi untuk memberi sdikit ceramah tentang keseronokan setelah berpindah sekolah. Aku duk fikir juga nak ckp apa nanti?? Dia kata nanti dia akn call untuk buat ceramah tu. Lepas tu kmi pun beredar ke stadium untuk minum. Kat situ emir blanja.


Waktu nak blk kmi pun ke moto. Ketika berada d tmpt letak moto aku bertanya kepada depa lawan futsal. Setelah mendapat jawapan positif daripada depa. Aku pun pulang ke rumah. Sampai d rumah aku trus sms det nak set lawan futsal kaki yg ptah, kaki carik kna jait 9 jarum..’.
Aku ingatkan mak ngan abah aku ja eksiden. Waktu tu aku nak baru balik dri melawat anak buah aku Dina. Sewaktu pulang aku memotong moto abah ku dan meninggalkan mereka d belakang. Sebaik sampai d rumah aku pun membaca surat khabar dahulu sblum masuk ke dalam rumah. Waktu aku sampai rumah lebih kurang pukul 12. Lepas selesai membaca paper aku pun buka komputer dan melayan fs dan ms. Perut aku dah berbunyi lapar. Awat x sampai2 lg. Aku pun trus berfikiran positif mak aku b bli nasi lps tu jumpa kawan2 atau singgah kat hospital melawat orang sakit.


Tiba aku tgok kat luar ada sebuah kerata myvi warna hitam diluar. Aku duk kata dalam hati sapa pulak mai nie?? Tba2 mak dengan abah aku keluar daripada kereta tu. Aku pun plik bin hairan ketika itu. Aku tgk baju abah aku ada lumpur. Aku rasa ayah aku eksiden ni. Aku tgok kat keta tu x dak kemek pun. Rupa2 nya abah aku elak dri lnggar keta tu trus masuk ke dalam parit. Mujurlah ada budak2 cuci keta kat depan tu trus angkat ayah aku dgn pantas . moto rosak kena rm 60. Tpi abg yg naik keta tu yg bayar.





Dalam kereta pulang ke rumah aku selepas ke klinik berualang kali dia meminta maaf. Abah aku kata nak buat cam mana benda dah jadi. Berbalik kpd futsal pulak. Tak jadi lah nampaknya nak lwn team dia. Aku pun kembali menyusun stratergi mcm mna nak main. Tiba tiba terlintas dfikiran aku untuk ajk kwan2 lama join skali. Antara yg akan terlibat aku,emir, alif, heri, syed, itik, dan 2 oarng lgi akan diuruskan oleh emir. So ahad nie kmi akn bertemu kembali. Kami akn bermain d SAGA alor mengkudu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...