20 June 2010

Pewiiiiiiitt

Assalamualaikum,


Saya pasti anda semua pernah jatuh hati kepada seseorang. Saya juga pasti anda pasti kebingungan bagaimana hendak 'mengayat' atau 'menekel' seorang wanita. Dalam mencari gadis yang sempurna pastinya agak susah. Ada lelaki yang mempunyai kemahiran dalam menyusun kata-kata yang indah lagi manis. Semanis tebu di ladang.


Bagaimana pula dengan lelaki yang sentiasa gagal menarik minat?? lebih kesian apabila wanita yang dipikat terus menghilangkan diri. Satu sahaja ayat nak dikongsi. Kehidupan ini dipenuhi dengan seribu macam kemanisan tetapi untuk mencapainya perlu seribu macam pengorbanan. Jadi teruskan mencuba!!


Jgn sampai jadi mcm ni dah lah!! hehe..


Di sini ada beberapa ayat manis untuk anda. Semanis teh tarik mamak :


1) Jika kecantikan itu adalah waktu, kamu adalah keabadian.

2) Boleh tunjukkan saya jalan? Jalan ke hati kamu.

3) Kamu tidak sepatutnya bersolek. Ia melindungi kesempurnaan yang ada pada wajah kamu.

4) Tiada perkataan di dalam kamus yang dapat menterjemahkan kejelitaan kamu,

5) Ada sesuatu yang tidak kena pada telefon bimbit saya. Ia tidak menyimpan nombor telefon kamu.

6) Saya kehilangan nombor telefon saya. Boleh beri nombor telefon anda?

7) Tentu ada masalah dengan mata saya kerana ia tidak boleh berhenti daripada melihat kamu.

8) Jika kamu adalah air mata, saya tidak akan menangis walau sekalipun kerana tidak mahu kehilangan kamu.

9) Oh tidak...gigi saya sakit. Kerana kamu terlalu manis...

10) Kamu seperti magnet kerana saya tertarik merapati diri kamu.


Sebenarnya banyak ayat yang kita boleh gunakan jika dipetik dari dialog yang digunakan dalam filem, melalui novel dan pelbagai lagi. Jangan lupa google search!! banyak informasi yang anda akan dapat.


LOVE


Menggunakan ayat yang ringkas sudah mencukupi. Jika maklum balas positif. Pandai-pandailah seterusnya!!



De'din


  • Kurang semangat mengakibatkan lebih banyak kegagalan berbanding kurangnya kebijaksanaan atau kemahiran.
  • Dalam mengejar keindahan alam percintaan jgn lah sampai berlakunya zina!!
  • Peringatan: Jangan serbu tak pakai helmet.. siasat dulu orang tu dah berpunya ke belum
  • Kawan2 kata saya pandai2 bab ni>> orang yang kata!! haha..
  • senyum selalu =)
p/s: sumber 10 tip tersebut dari bharian!! 10 tip tu ja yg len x..

28 comments:

anadiary said...

ehhhhh.....macam kenal jewwwww...dlm paper kan????

De'din said...

haha..
yg sepuluh tu je..
yg len x !!

meowwmania said...

leh kena kencin manis camnih hohoh...

De'din said...

minum air kosong banyak2 yer..
nak stimulate yg manis2

ezyanie said...

5) Ada sesuatu yang tidak kena pada telefon bimbit saya. Ia tidak menyimpan nombor telefon kamu.


hakhak . part ni buat saya gelak besar . :))

De'din said...

haha..
tpi ayatnya terlalu skema..
x mungkin saya gunakan ayat itu :)

Ann said...

pandai mgayat ni ek..hehe

De'din said...

haha..
owg lah yg kata..
kdang2 ada lah tlng kawan sikit2 :)

Lovely Bella said...

huhuh... aku kan x suke laki ayat2 manis aku rase cam kate2 tuh sume duste.. aku rase yg kelakar n bijak mengambil ati n buat aku rase hepi lebih baik!! :)

De'din said...

dusta belaka??
betul kowt..
hehe..
hanya indah ketika bercinta :)

cik elina said...

walaupun kata2 tuh dusta,
tp kdang2 dusta tuh yg kita nak dengar..
hahak..
:D

De'din said...

yg dusta tu lah..
yg sesetengah owg nak dengar :)

Fatin Fadhillah Mat Ayob said...

hurmm... sy lbh suka lelaki yang straight to the point... tp sekali sekala jiwang2 xpe jugak... hehehe.

De'din said...

kalo straight owg kata skema pula..
hehe :)

effa lalala said...

haha. ayat2 tuu comel kot weh!

De'din said...

secomel azzer toek x??

HEROICzero said...

hahah! ni kene pakai neh~ thanks dude~

De'din said...

sperwelcome..
ayat ni semua mujarab dah jampi dah..
:)

HEROICzero said...

agak2 kalau x dpt, siap la~ hahaha~!! all the best semua!

Aldi tavians said...

fuyoo, pandai plak bagi tips kat orang ko niey yer...

De'din said...

Heroic..

kalo mengorat lembu..
mmg lah x dapat..
hehe..

De'din said...

aldi..

teringin cakap lah nnti aku tambah.. lagi tip2 tu..
lps tu aku trus antaq kat bilik ang..

Anne Boleyn said...

jiwang gak ayat2 yang dalam 10 tips tu. hehe

p/s:esok hana umumkan sape dapat iklan free. tengok eyh nanti? :)

De'din said...

hurmm..

x dapat pon x kisah..
saja nak join ja..

Adeqq said...

weehooo. ayat manis gile la! jiwaanggg. ^___^

De'din said...

manis x pa jgn masin :)

Anne Boleyn said...

dedin..nanti bagi banner kat hana kay untuk iklan free tu. cek my latest entry. :)

De'din said...

hana..

ok!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...