30 April 2010

Merokok mana macho!!

Assalamualaikum,

Jom kita bercerita tentang rokok!! Sedar atau tidak di sekeliling anda pasti ada perokok. Betul tak?? Saya pasti ianya tepat!! Sememangnya rokok selalu dikaitkan dengan lelaki. Tapi perlu di ingat kebelakangan ini jumlah perokok di kalangan wanita semakin meningkat.


Macho ke lelaki merokok?? cun ke wanita merokok. Jom kita 'pulau' lelaki dan wanita yang merokok!! Anda mahu ikut serta bersama De'din?? Jika ya bagus lah




Mana macho beb!! banyak benda lagi yang lebih macho

Kenapa mereka merokok?? sebabnya nya mereka yang merokok sahaja tahu tentang itu. Jadi tanya lah mereka.
wakakaka.

Tahu kah anda rokok mempunyai banyak bahan kimia antara nya ialah:


Huh.. bahaya nya!! Tapi kenapa masih merokok??


Sebab mereka ada alasan yang tersendiri!! Disini De'din ingin berkongsi tip-tips mengurangkan rasa ingin merokok.. INGAT YA INI BUKAN TIP BERHENTI MEROKOK!! CUMA NAK KURANGKAN JA!!
  • Sibuk kan diri anda dengan aktiviti
  • Minum banyak air kosong
  • Elakan berada keseorangan
  • Jangan bergaul dengan perokok
  • Banyak kan berdoa
  • Sebab mahu berhenti(senaraikan kenapa??)
  • Ingat lah orang yang tersayang



Anda masih merokok?? tak pa teruskan merokok jika ingin mati cepat.

Sekiranya anda dapat mengurangkan jumlah rokok yang dihisap dalam satu hari pun dikira sebagai satu kemajuan. Ingat MEROKOK merupakan salah satu punca penagihan DADAH!!


De'din say:
  • AMARAN OLEH KERAJAAN MALAYSIA MEROKOK MEMBAHAYAKAN KESIHATAN. (Amaran yang tidak diendahkan)
  • Katakan tidak kepada rokok!! Jika GF atau BF anda merokok tinggalkan mereka!! haha kejam nya
  • Pesanan khidmat sosial kepada masyarakat dibawakan khas oleh De'din
  • Menjana Malaysia yang lebih sihat




15 comments:

effa lalala said...

setuju!
meroko x macho pon.
plus, passive smoker yg dpt kesan buruk.
that's not fair. we have our right to enjoy clean air kann?

De'din said...

yupp that right's
kita yg disekeling terkena tempias nya.

nasib azeer x hisap rokok!!

effa lalala said...

berani azeer isap rokok?
haha, kalo dye merokok, mmg kitowg xkn kapel laa.
effa xsuka laki merokok.
can't stand the smell.

De'din said...

haha..
mna ada azer tu kan bdak baik>> azeer lps ni belanja aku noh..
entah2 effa merokok kowt?? haha

rynna said...

rynna reject trus smoker.. =p

De'din said...

bagus lah kalo macm tu!!
tpi x rmai yang reject bf dia walaupun dia tahu bf dia merokok..

iez said...

ksmpulannya jgn la mrokok..hahahah

De'din said...

haha..
atiq x kan yg tu ja??
kwan2 ang bila ang nak tegur!!
pning dah aku dgn asap kat umah ni!!

iez said...

aku dh tgr depa wat x taw ja..
las2 aku bls lighter depa bru depa sdr ckit..nk cucuh api x leh..hahahha

iez said...

yg 2 kjm sgt..nnt slp ambik det mkn lak...posa lak la depa nnt...

De'din said...

haha.. yg tu baru terbaik..
wakaka..
biaq rasa sikit duit yang depa dok bakaq tu!!

»Mrs Bintang« said...

Lelaki kenalah merokok barulah machoooo beb..kalau x merokok skema jeww rasanya..lagi best kalau dapat penyakit dari tabiat merokok lagii machooo.....hehehehe (gurau jeww..geram sebenarnya tu)

De'din said...

ingtkan bengang dgn post ni.. hehe

muhammad syahir said...

smoking?ikut kawan.tp susah la nak berhenti.leh post x cara berhenti untuk P E L A J A R ?

saiaAriEma said...

grr...cm palate g smoker nih..dh la isp dpn org rmai..
dh tuh hembus2 asp kt org lak..
mcho pa cm tuh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...