12 February 2011

Kekasih hati !

Assalamualaikum, 


Terlebih dahulu dedin ingin mengucapkan terima kasih kepada peserta2 GA dari De'din kerana menyertai dan tidak lupa juga kepada penaja hadiah utama iaitu strawbearu.


Make your own t-shirt now !

for more info :

Syam (all )- 016 444 8448
Azfar (kedah)- 016 442 8448
Fizah (Johor) - 016 702 8448
Fazlizam - 016 410 8448
Nik - 016 337 8448



p/s : 
kalo mereka tanya dari mana dapat no ? 
jangan lupa creditkan nama dedin kepada mereka !


OK !

Berbalik kepada tajuk entri kekasih hati. Agak2 anda kenapa entri ini bertajuk demikian rupa ? ya,,. tepat sekali sebab sambutan hari valentime yang bakal menjelma isnin ini pada tanggal 14 febuari.


Tujuan saya menulis entri kali ini hanya untuk mengingatkan para blogger yang budiman, sopan santun, cerdik dan lagi bijaksana agar tidak menyambut/memulaukan hari tersebut.


Di sini saya nak listkan beberapa sebab mengapa tidak perlu disambut :


  • Kebiasaanya pada malam hari valentime ramai remaja mengambil masa untuk keluar bersama sehingga lewat malam dan kemudian berasmara ! x percaya ? sila dapatkan statistik dari pada farmasi atau kedai2 yang menjual kondom. Pasti sale meningkat.

  • Sekarang mari kita lihat statistik pembuangan bayi yang lengkap ! bulan yang paling banyak ialah dia antara bulan 9-11 iaitu selepas tempoh 9 bulan. 



Firman-Nya Iblis berkata: " Wahai Tuhanku! Kerana Engkau telah menjadikan daku sesat, (maka) demi sesungguhnya aku akan memperelokkan segala jenis maksiat kepada Adam dan zuriatnya di dunia ini, dan aku akan menyesatkan mereka semuanya Kecuali di antara zuriat-zuriat Adam itu hamba-hambaMu yang dibersihkan dari sebarang syirik". – al-Hijr (15) : 39-40


  • Okay, itu baru bayi, belum lagi janin ! cuba ampa search pula ttg janin..

  • Lagipown ini perayaan mengalahkan kerajaan islam. Kalau nak tau lagi sila klik sini

  • Hari valentime juga telah diharamkan oleh majlis fatwa pada tahun 2005    

“Bahawa amalan merayakan Valentine’s Day tidak pernah dianjurkan oleh Islam. Roh perayaan tersebut mempunyai unsur-unsur Kristian dan amalannya yang bercampur dengan perbuatan maksiat adalah bercanggah dan dilarang oleh Islam. Oleh itu amalan meraikan Hari Kekasih tidak digalakkan oleh agama Islam”. klik sini untuk capaian lanjut 


Sedar atau tidak ? ramai diantara kita yang menyambutnya, terutama remaja yang sedang dilamun cinta sehingga terjebak dalam gejala ini.  elakan lah diri anda dari menjadi golongan ini. Jadi apa lagi ? hebahkan lah kepada rakan2, saudara mara agar tidak menyambut hari valentime !




7 comments:

Anonymous said...

a'a, jgn sambut valentine.
kalau kte smbut perayaan agama lain, kte pun lebih kurang je. cukuplah just respect kat dorang :)

wida said...

sokong!jgn sambut hari kekasih.

haney said...

eh, lame xkomen kt bloh budak senget ni..
ehem ehem.nkmpnye itu link ke blog saye. hihi

Afzainizam said...

_____♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
______ ♥♥♥♥♥♥♥♥SAY NO TO VALENTINES
_______♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥DAY♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
_________♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Sebuah persahabatan....
Terima kasih
kembara ziarah maya”

“Jika benar kamu mencintai Allah, maka ikutilah aku (Muhammad).”

DariAbu Daud meriwayatkan sebuah hadis bermaksud, “Sesiapa yang menyerupai sesuatu kaum maka ia termasuk dalam kaum tersebut”.

Rasulullah bersabda, “Tiada dua orang berkasih sebenar-benarnya melainkan dalam alam pernikahan”.

Keputusan:Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-71 yang bersidang pada 22-24 Nov 2005 telah membincangkan Hukum Orang Islam Menyambut Perayaan Valentine’s Day. Muzakarah berpandangan bahawa ajaran Islam amat mengutamakan kasih sayang dan tidak ada hari tertentu di dalam Islam bagi meraikannya.
Oleh itu, Muzakarah bersetuju memutuskan bahawa amalan merayakan Valentine’s Day tidak pernah dianjurkan oleh Islam. Roh perayaan tersebut mempunyai unsur-unsur Kristian dan amalannya yang bercampur dengan perbuatan maksiat adalah bercanggah dan dilarang oleh Islam.

Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya:
"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

HEROICzero said...

tiada masalah dengan hari kekasih, tapi pandai2 la kan. otak ada. jaga akhlak, jaga akal, jaga langkah. ameen.

*lebih suka dengan istilah hari kekasih. lebih manis? HAHAHA!

d.e.e.n.a.YAYA said...

hari-hari,hari kasih sayang.

miss sixteen said...

join contest de'din. nak komen kat post contest tak boleh. so cik 16 komen di sini. :) http://herlifenowandforever.blogspot.com/2011/02/saya-nak-give-away-from-dedin.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...