16 November 2010

Dia Tak Bernasib Baik

Salam blogger sekalian,


Entah kenapa sejak kebelakangan ni kita sering dihidangkan dengan video-video kerosakan akhlak dikalangan remaja dan lebih memalukan remaja itu adalah remaja di kalangan bangsa MELAYU. Melayu yang dulunya terkenal dengan sikap sopan santun dan budi bahasa kini hilang ditelan zaman. 


Satu persatu video mendedahkan keaiban bangsa kita kini tersebar dengan meluas melalui jaringan sosial seperti Facebook, Twitter dan Youtube. 


Salah satunya ialah :-




Walaupon dia seorang pengemis cuba lah respect dia. Kalau dah tak nak tolong jangan lah  p ketuk kepala pengemis tu ! dah lah dia dah tua ! Tak kira lah apa jua agama dia kita kena lah beradab ! betul x ?


Apa nak jadi nih ?
Bila kita akan sedar  ?
Siapa yang harus dipersalahkan ?

Bangsa kita kini sudah jauh ke belakang ! x sedar2 lagi ka ?


De'din:-
  • Hakikat zaman sekarang !
  • Minta dijauhkan dri benda2 ni
  • Senyum selalu =)


26 comments:

MiMiEy :) said...

sekarang org melayu islam pon dah macam org putih.
dh x takut dosa.

Mario said...

yela...budak yg tak sedar yg dia pun akan tua jgk...nasib dia pun tak tau camana...

De'din said...

mimiey

owg putih pown dah x macam owg melayu skrng..
betul x ?

De'din said...

mario

Mereka belom terfikir semua tu..
bagi mereka yg pntng ENJOY

Dzulaikha said...

memalukan..tapi yg pelik ada je org yg rekod video2 cmni..mane dtg ntah..

Lizzie Yasmin said...

jom klu jmpa bdk nie.. kita sepak muka dia ramai - ramai.. biar dia rasa plak.. huhuhu

De'din said...

dzulaikha,..
mungkin bdak ni nak tunjuk kat kawan2 dia..
aku lah gangster yg pling kejam..

De'din said...

lizzie..

set2..
kita boh dia pula..

Affan Ruslan said...

bengong betul budak2 tu. macam lah pengemis tu buat salah kat diorg, lepas tu bangga pulak tu rakam.
adoi

De'din said...

affan

tu lah pasai,,
apa nak jdi ?

meowwmania said...

x takut dosa bebdk ni, ingat hebat sgt la buat camtu kot sengal!

slmt hari raya :)

De'din said...

meow mania,,

dosa pown x tahu kowt

slmt ari raya :)

Lovely Bella said...

huhu nak kutuk pun bangse sendiri kan.. tp dah mmg kenyataan.. sedarlah!!!

De'din said...

bella..

bangsa kita juga

Muhamad Syafiq Maula said...

Huhu..sedih dengan remaja melayu sekarang.. Kemaksiatan dianggap perkara ringan.. Jawablah nanti dekat akhirat..

diana said...

dia memang tak bernasib baik
tapi kita pun tak selamanye bernasib baik..
ingat2 la sama..
bila kita kat atas pandang2 sama
yang di bawah..
pandang bukan jeling!!

De'din said...

my bff,,

aku stil harap depa masih smpat insaf !
azab akhirat bukan mcm dunia

De'din said...

kak diana..

nsib kita pon belum tentu mcm mna

HEROICzero said...

nak buek camno. pelan2 dihanyut masa. sedar2 dah tenggelam. =)

De'din said...

heroic..

ayat dalam tu bro !

Amirrah Zawani said...

remaja skrg makin teruk..
apa nk jd lah kan..

De'din said...

amirrah

entah lah :)

Cikbelog said...

nape budak2 zaman sekarang makin kurang ajar ek..bengang tul ngan diorang..dah la suka2 ati luku pengemis tu..leh rakam dengan bangganya plak 2..hadoii

Anna Boleyn said...

biadap betul budak ni.

De'din said...

cik belog..

siap rakam pula.. konon gangster lah tu

De'din said...

kak hana

memang biadap

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...